tisdag 10 juni 2014

Kortare och kortare

Det måste vara någon åldesgrej når håret blir kortare och kortare för varje frisörbesök. Det gör mig egentligen inte särskilt mycket att det blir allt kortare, för att för varje frisörbesök känner jag mig helt ärligt finare i håret. Efter graviditet, amning och en blondortvätt är mitt hår i en urusel kvalitet och håret har gått av och även blivit otroligt slitet och skört. Så att jag det senaste året bara klippt det kortare och kortare har bara varit bra för mitt hår. Efter denna klippningen både ser och känns håret tjockare och fylligare- äntligen! Egentligen vill jag inte ha lugg som jag klippte denna gången, men eftersom håret gått av så mycket framme i ansiktet hade jag i princip redan lugg, bara det att den var så fruktansvärt fult då det hängde ett par långa slitna hårstrån här och där.


Numera har jag tre färger i håret; blekning, ljusare färg och en lite mörkare ljusfärg. För att få en fin kall blond nyans använder jag Revlons revlon nutri color creme då det inte sliter lika mycket som vanligt silverschampoo.

2 kommentarer:

  1. Både mor och son är väldigt fina i håret! Kan tänka mig det känns fräschare med kort då det gått av. Blev det efter graviditeten? Känner många som haft det så.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)
      Egentligen har jag haft kass hårkvalitet i många år, men det var nog amningen och blondortvätten jag gjorde i höstas som gjorde att håret gick av som mest..

      Kram

      Radera