tisdag 21 januari 2014

Sensai by Kanebo 38 ºC volumising mascara

För mig så har mascara alltid varit mascara, alltså inget särskilt, inget jag velat lägga några extra kronor på. Jag tycker inte att det är så stor skillnad på exempelvis L'Oréals eller Diors mascaror, det blir liksom alltid ungefär samma resultat. De senaste året när jag varit mammaledig har jag haft två mascaror, och båda har "smulat" sig under ögonen, dessutom efter kanske bara någon timme. Sjukt tråkigt att gå omkring med mascara under ögonen, det gör ju dessutom att man ser tröttare ut.. När Micke och jag var i Turkiet för ett par år sedan hade jag en vattenfast mascara från Sensai by Kanebo som jag enbart hade eftersom den var just vattenfast eftersom vi badade så mycket när vi var där. Men så kom jag på att jag skulle prova den igen eftersom den satt så bra. Det allra bästa med den mascaran är att den i princip är vattenfast, MEN det tvättas bort med vanligt vatten som är 38 ºC varmt, hur enkelt som helst, vilket inte går med "vanliga" vattenfasta mascaror.

Sensai by Kanebo 38 ºC volumising mascara

Så nu har jag använt Sensais mascara i kanske tre veckor, och jag älskar den! Jag kommer aldrig att byta till någon annan mascara nu! Den sitter som berget (den smular sig inte det minsta) till man själv vill ta bort den, och som sagt den tvättas enkelt bort med vatten som är 38 ºC varmt. Dessutom blir fransarna verkligen fina med den, de blir tätare, längre och får mer volym - jag älskar den!

4 kommentarer:

  1. Åh vilket bra tips! Vart köper du den?
    Jag hatar med när mascaran hänger under ögonen efter en stund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :) Jag köper på Skincity, superbra service, snabb leverans och billigare än tex. KICKS.

      Radera
  2. Jag har alltid de senaste åren haft Clinique High inpact. Väldigt bra oxå. Men kanske skulle testat denna!

    SvaraRadera