torsdag 9 januari 2014

Jobbskor

Nya skor är införskaffade inför min jobbstart om exakt fyra dagar. På måndag börjar jag att jobba igen och Micke ska vara hemma med Nils fram till april då Nils ska börja förskolan. Helt ärligt så ska det bli riktigt roligt att börja jobba igen! Mest skönt av allt är att Nils är hemma med Micke i några månader till så att jag inte behöver bekymra mig över någon förskolestart i samband med att jag börjar jobba. Det kommer bli så himla bra för Nils att Micke är hemma med honom. Micke är lite mer påhittig än mig och har mer tålamod, tar något för lång tid kan jag gärna göra det istället för att jag inte har tålamod att vänta. Dessutom har Micke en massa kul energi att lägga på Nils eftersom han inte varit pappaledig tidigare. Jag däremot är lite "mätt" på det även om jag har älskat att vara mammaledig och är både tacksam och glad att vi har det som vi har det med föräldraledighet i Sverige.

De första två veckorna ska jag gå bredvid och det fick jag faktiskt kämpa för. Egentligen skulle jag bara fått ett par dagars introduktion men det gick jag inte alls med på! Jag har ju faktiskt inte jobbat sedan slutet på oktober och det är en massa saker som ändrats sedan jag gick hem. Exempelvis har rondsystemet ändrats helt och det är nya dataprogram som inte fanns när jag jobbade, sedan har vi inte bara akuta patienter utan även elektiva så det är en massa nytt som ska läras in. Men som sagt, det känns bara roligt. Ska komma in i sånt som man "bara gör" och sånt som man "bara vet" men som jag faktiskt glömt av nu, men skulle tippa på att det mest är en uppfräschning som behövs.

Jag har letat fram mitt passerkort, mitt systerur och min nya brosch. Under mammaledigheten har jag fixat en ny brosch då min gamla flagat i emaljen. Och som sagt; nya skor är införskaffade.



NIKE Lunarglide 5+ shield


Nya broschen. Ser ju exakt likadan ut som den gamla, fast hel då.

5 kommentarer:

  1. Snygga skor!!
    Jag håller med om allt. Både om att jobba och om att vara "mätt" på mammaledigheten och att våra killar kommer att ha det toppen med sina pappor.
    Det kommer att gå görbra det här, kram
    -Jenny-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Du har rätt precis som vanligt :)
      Hoppas du haft en bra dag på jobbet.
      Kramar

      Radera
  2. Sååååå snygga skor! Jag som älskar leopard! 😍

    SvaraRadera