fredag 10 januari 2014

Öppna förskolan

Idag gjorde jag min sista dag som mammaledig på öppna förskolan. Det var med visst vemod, men eftersom jag jobbar både kvällar och helger kommer jag att vara ledig mitt i veckan ibland och då kan jag ju följa med Micke och Nils till öppna förskolan nån gång ibland.

Idag gjorde Hannes och Elvin oss sällskap och även Magnus och Ella. Sydnytt var på öppna förskolan och intervjuade och filmade då det är över 900 barn som saknar förskoleplats i Malmö... Det bådar ju mindre gott inte för Nils förskolestart i april eftersom familjerna får lösa problemet bäst de vill.. Hannes var modig och ställde upp på en intervju, så han och Elvin är med i tv ikväll.

Sångstund.

Elvin och Nils.

Nu ska jag förbereda tacos, och öppna en flaska rödvin. När Nils har lagt sig ska Micke och jag sätta på en bra film och äta tacos framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar