måndag 20 januari 2014

Helgen

De senaste dagarna har flugit förbi. Jag var ledig fredag, lördag och söndag. Micke blev sjuk i torsdagskväll så det "passade" ju bra att jag var ledig eftersom han låg här hemma med 39 graders feber. Jag var så jäkla trött hela fredagen efter veckans jobb, men som jag skrivit tidigare så är det bara roligt att ha börjat jobba igen. Ska bli spännande att se ifall jag är lika trött ikväll när jag kommer hem och även imorgon eftermiddag när jag kommer hem. Jag tror faktiskt inte det, jag har nog vant mig nu, och det är inte lika mycket intryck osv. Jag valde själv att ha hälften av mitt teams patienter istället för att "bara" gå bredvid. Det blev så långtråkigt att bara hänga på. Det är mycket nya rutiner, särskilt med de elektiva patienterna så det har varit så skönt att jag ändå inte räknas ännu (eftersom jag går bredvid), därmed har jag kunnat ställa en massa frågor och ta mig extra tid med de arbetsuppgifterna jag haft. 

I lördags var vi bara hemma. Jag var ute och joggade på förmiddagen. På kvällen skulle vi titta på film, men jag började läsa en bok, så istället för film låg jag i sängen med en bok och en skål med chips. Jag somnade tidigt och kände mig faktiskt ganska utsövd igår på söndagsmorgonen när jag vaknade. Igår, alltså i söndags hade vi storfrämmat. Både Mickes mamma och min pappa var här på eftermiddagen och kvällen och det var riktigt trevligt! Pappa ska jobba i Köpenhamn denna vecka så han passade på att svänga förbi oss i Malmö på vägen till Köpenhamn. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Njaae, egentligen inte. Jag läser mina gamla Denise Rudberg böcker just nu :) Så det skulle väl vara det isåfall, om du gillar chic lit.

      Radera