onsdag 27 mars 2013

Nils tre månader

Lilleman är tre månader idag och han växer så det knakar! Nu har han storlek 56 och faktiskt även lite 62 på kläderna och storlek 2 på blöjorna.

Att ligga på mage är nu mer helt okej. När han legat en stund på mage vill han gärna rulla över till rygg vilket han lyckats med ett fåtal gånger.
Han blir allt starkare i nacken men är faktiskt fortfarande svajig och man får vara på sin vakt när man bär runt på honom, när han sitter i knäet på en är det däremot inga problem att hålla huvudet och nacken stabilt. Att sitta med i knäet är riktigt roligt och även att bli buren på (med huvudet utåt) så att han kan se vad som finns runt omkring honom.


 
Morgon och eftermiddag är Nils mest pigga tidpunkter och då snackas och les det rejält! Så fort han får syn på Micke och mig avfyrar han världens vackraste leende! Han har börjat att avge riktiga glädjetjut och härmar man honom då blir han så himla glad och skriker ännu högre av glädje.

En riktig Nils-bus-min!
 
Min glada lilla kille.
 
Han växer såklart även utvecklingsmässigt och det är så himla roligt att följa honom i det! För ett tag sedan så var händerna otroligt intressant och han låg och tittade och grejade med dem, men nu är det istället väldigt intressant att ligga i babygymmet! Där är det ett bi som är favoriten och han ligger och drar och drar och drar i det. Senaste veckan har han även börjat ta grejer som man ger honom, men jag tror inte han är medveten om att han håller det i handen ännu.

Favoriten i babygymmet är bra att dra i!
 
Mycket koncentrerad!
 
Nattetid sover han fortfarande bra. Han blir trött vid 19-tiden och då tar vi på pyjamas, sedan äter han och sen somnar han i egen säng. Han äter två, tre gånger per natt, oftast då vid 01,02-tiden och sedan vid 04,05 och sedan vid 08-tiden på morgonen igen. I början hade vi ju problem med att Nils inte var nöjd efter att ha ätit och fick då vid ett fåtal tillfällen ersättning. Amningen fungerar nu jättebra och jag behöver varken pumpa ut bröstmjölk eller för att ge honom någon ersättning.

4 kommentarer:

  1. Han är verkligen så fin! Ha nu en jättemysig påsk! Hade vart kul om vi hinner ses men vi kan väl se? KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma sötnos!
      Vi kan väl se om vi hinner, tror tyvärr dock att det blir rätt tight :(
      KRAMAR

      Radera
  2. Han ser ut o va en riktig liten goding <3

    SvaraRadera
  3. Vilket charmtroll!
    Vad duktig han är med nacken och coolt att han hittat händerna. Det är himla bra när du skriver om Nils utveckling tycker jag, för då vet jag vad jag har framför mig med Jack. Glad påsk!
    Jenny
    Migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera