söndag 3 mars 2013

Snabb helg

Helgen har flugit förbi, det är svårt att förstå att det redan är söndagkväll. Fredagen tillbringade Nils och jag med Jocke, en före detta kollega till mig. Vi åt lunch och promenerade i det härliga solskenet. Fredagskvällen mös vi med Micke och åt god mat framför tv:n.

Redo för lunch!
 
På lördagen fick jag lite egentid på förmiddagen då jag jag var hos frisören och fräschade upp håret.

Oerhört skönt med egentid! 

När jag kom hem muntrade vi upp en ledsen och trött Nils genom att sätta honom, och oss också för den delen i bilen (som förövrigt tyvärr ska skrotas då försäkringsbolaget ansåg det för dyrt att laga bilen efter krocken tidigare i veckan. Kanske tidernas i särklass kortaste bilägande?).

Trött kille som till slut somnade gott i babyskyddet.

Vi åkte till ILVA och köpte fler kuddar till soffan och lite annat smått och gott. Efter ILVA åkte vi till Entré då jag skulle köpa en pilatesboll och en yogamatta så att jag kan börja träna här hemma.

 
Idag har vi varit på en spontan lägenhetsvisning, promenerat i det kalla solskenet och tittat på kyrkor då vi snart måste bestämma oss för vart Nils ska döpas. Vi måste även snarast bestämma vad han ska heta i andranamn! Jag köpte nya blommor då jag vill ha färg i lägenheten för nu vill jag ha vår!!! När vi kom hem kom Erik och Jill och fikade.

3 kommentarer:

  1. Nej vad tråkigt med bilen men samtidigt gjorde var det ju den som tog emot smällen så ni klarade er vilket är huvudsaken!!

    Härligt att våren är påväg på riktigt!! :))

    SvaraRadera
  2. Men ooo, otur med bilen! Annars låter det som en tokmysig helg! Hoppas vi ses imorgon! Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt med egentid :) Kudden var ju så fin!

    Kram

    SvaraRadera