måndag 26 september 2011

Torrfällning från jeans

När Emma och Emelie var här förra månaden och vi hade förfest här var det någon som satt på armstöden med ett par nya jeans i våra vita soffor. De mörka jeansen torrfällde på den vita soffan....
Det blev en stor blå fläck över armstödet, inte snyggt...
Jag var helt rådvill och visste inte hur jag skulle få bort fläcken. Köpte flytande galltvål för att dränka in fläcken in.. Sen glömde jag bort fläcken. Idag skulle jag ge mig på fläcken, men innan jag hällde på galltvål gned jag lite med en "mirakeltrasa".


Vips, så var allt blått borta!! Helt sjukt, men det försvann på några sekunder, utan både vatten och galltvål.

4 kommentarer:

  1. åhh vilket mirakelmedel!! =)

    SvaraRadera
  2. Det får du lägga på minnet, du som är grym på allt som har med tvätt att göra. Hade faktiskt funderingar på att rådfråga dig hur jag skulle göra :)

    SvaraRadera
  3. =) den hade jag ingen aning om!

    SvaraRadera
  4. Någon... hahaha! Låter nästan som om det var Emelie och jag;) Skönt att det gick bort i alla fall. Puss

    SvaraRadera