onsdag 14 september 2011

Nytt jobb

Mitt nuvarande jobbkontrakt (som jag förövrigt började på för två veckor sedan) går ut sista oktober. Här i skåne är det väldigt mycket nedragningar inom sjukvården och det är sex stycken undersköterskor som inte får vara kvar på min avdelning.
Jag har sån tur att jag fick erbjudande om ett graviditesvikariat på den tredje ortopedavdelningen här i Lund. Detta innebär alltså att jag har fått nytt jobb. Det är mitt tredje jobb på fyra månader... Känns jättekul, men samtidigt såklart tråkigt eftersom jag trivs så otroligt bra på denna avdelningen jag är på nu... Jag hinner aldrig rota mig innan jag måste flytta på mig. Har precis börjat lära mig rutiner, lokaler, lära känna mina kollegor osv och så måste jag flytta på mig igen... Jag vill ju inget hellre än att få aklimatisera mig och känna att jag tillhör min arbetsplats.
Dessutom är den nya tjänsten som jag börjar 1 novemver bara på 75 procent, det känns skittrist, samtidigt som jag är grymt tacksam att jag överhuvudtaget har ett jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar