fredag 11 december 2015

Luciafirande

Imorse var vi uppe i ottan. Jag har inte gått upp så tidigt på flera månader (vi gick upp klockan 06), så det var ju bra träning nu när jag ska börja jobba snart ;) Denna veckan har Nils gått tisdag och torsdag på förskolan så idag skulle han egentligen inte gå dit, men eftersom de skulle fira lucia idag så var alla välkomna. Vi var först på plats, så en av pedagogerna ville "låna" Olle och gick och bar honom en stund, så Micke och jag kunde leka själva med Nils och "hans" bilar en stund.

Sedan bjöd de på lussefika och därefter hade vi allsång med julsånger. I år hade de tyvärr inget luciatåg då de små barnen inte brukar gilla det. Lite tråkigt, men jag förstår, och det kommer ju fler lucia framöver.

Nils klädde på sig sin pepparkaksdräkt alldeles själv imorse, så kul tyckte han att det var med lucia. I vanliga fall kan han ta på sig kalsonger och byxor själv. Eller rättare sagt, han vill inte, för han kan klä på sig själv - han är en liten latmask, en söt sådan.


Pepparkaksgubben och tomtenissen på förskolans lussefika.

Lussebulle var uppskattat från bådas håll! Olle fick smaka på en liten bit då det inte fanns något lämpligt att bjuda honom på och jag inte hade mig några majskrokar. Han är riktigt duktig på att äta själv Olle!


2 kommentarer: