söndag 20 december 2015

Fjärde advent

Hjälp så fort de senaste veckorna gått! Idag är det fjärde advent, vart tog de andra veckorna vägen liksom? I fredags var vi i Hjärup hos Elin, Hannes och Elvin och då konstaterade vi att det var sex dagar kvar till julafton, men ingen av oss kunde riktigt greppa det och ingen av oss hade n¨gon julkänsla. Men så är det väl varje jul, bara det att man glömmer det.

Imorgon åker Olle och jag till Stenungsund på kvällen. Micke, Nils och Marianne kommer på onsdagkväll. De åker efter att Micke slutat jobbet. Så jag kommer alltså att ha ett barn i nästan två dagar. Känns så märkligt, lite förbjudet liksom, som att jag "syndar" och är en dålig mamma.. Men jag vet att Nils kommer att ha det toppen på föris på tisdag och därefter hämtar farmor Marianne och så ska han vara hos henne till de åker på onsdag. Han älskar sin farmor och har alltid så roligt när han är hos henne. Det blir samtidigt lite "vila" för mig att bara ha ett barn, så det är ju verkligen win-win, men det känns samtidigt "dåligt" på ett vis. Jag ska verkligen försöka att fokusera på att Nils har det hur bra som helst, för det vet jag ju att han har och så kan Olle få min uppmärksamhet fullt ut.

Idag tände vi fjärde ljuset i adventsljusstaken. 

Tycker så mycket om mina grå-glittriga renar.


1 kommentar:

  1. Förstår vad du menar men försök njuta av lugnet. Att bara ha ettbarn ibland är ju verkligen en lyx i sig. Kul att Marianne följer med och firar jul!
    Vi borde försöka ses nu men ni har kanske fullt upp med jul, vänner och 3-årskalas?
    Kram och god jul i alla fall

    SvaraRadera