torsdag 10 april 2014

Första dagen själv på förskolan

Idag har Nils varit på förskolan själv för första gången och det gick hur bra som helst! När Micke lämnade honom imorse hade Nils redan hunnit springa in innan Micke hade hunnit hänga upp hans jacka. Han hade inte tid att säga hejdå och sket fullständigt i Micke. Hahaha! Sååå himla skönt att det gick så bra!!!

Under dagen har han påskpysslat, varit utomhus, sovit i två och en halv timma och ätit hyfsat bra. Micke fick ett sms på förmiddagen där det stod att allt gick utmärkt för Nils. När Micke skulle hämta Nils vid 15-tiden ville Nils inte alls gå hem utan han sprang in och gömde sig. Så med andra ord går det hittills hur bra som helst. Tre dagars inskolning fungerade uppenbarligen utmärkt för Nils, det var bara jag som var orolig i onödan.

Våra fina dagiskille innan förskolan idag.

Imorgon ska Nils börja förskolan vid åtta tiden så att han får testa hur det är att börja lite tidigare. Jag är sjuk, så jag kan inte jobba imorgon, så jag tänkte eventuellt följa med imorgon och hämta och/eller lämna så att jag får se hur det går till. Jag ska jobba i helgen så jag hoppas verkligen att jag hinner bli frisk till dess! Det är flera på jobbet som är sjuka och vi är redan några systrar kort, så just nu har jag verkligen inte tid att vara sjuk..

Alvedon, nässpray och en massa C-vitamin!

1 kommentar: