tisdag 4 mars 2014

Magsjuka. Igen.

Here we go again... I söndags blev jag magsjuk. För andra gången på typ en månad. Dessutom var jag på jobbet när jag började kräkas - sådär lagom kul. Det kändes ju inte helt optimalt att sätta sig på en buss illamående och kräkandes.. Som tur var var det bara en halvtimma kvar på mitt arbetspass och Marianne var gullig och hämtade mig. Jag kräktes precis innan jag skulle sätta mig i bilen, och så fort jag kom ur bilen... Hela jäkla natten spydde jag. FY FASIKEN för magsjuka säger jag bara!!! Nu har jag inte kräkt sedan igår morse, nu har jag bara feber och är svag yr och har ont i kroppen, men hundra gånger det hellre än att må illa och kräkas! Micke och Nils är också magsjuka, så vi har legat pall hela familjen. Stackars lilla Nils, det gör så ont i hjärtat att se när han mår dåligt! Som tur är har han iallafall sluppit att kräkas, alltid något. Det vekar gå åt rätt håll med oss alla tre nu, och mest pigg är Nils. Men han har å andra sidan haft feber och inte velat äta sedan i torsdags, så det är inte mer än rättvist att han mår bäst av oss. I och för sig hade jag gärna tagit hans sjukdom, för det sista jag vill är att han ska må dåligt!



1 kommentar:

  1. Nä fyyyyy och börja på jobbet också!! Vilken mardröm! Tur ni mår bättre. Måste vara hemskt att själv ligga när man har sjukt barn att ta hand om med 😫 krya på er nu!! Kram

    SvaraRadera