söndag 23 mars 2014

Barnfria

Nils sov hos sin farmor inatt. Micke och jag passade på att gå på bio igår kväll och det var såå mysigt att komma iväg bara vi två. Vi såg Dallas buyers club, och har ni inte sett den kan jag verkligen rekommendera den. Efter bion gick vi hem och sov. Kanske lite tråkigt men jag var sååå trött efter fredagens fest och dessutom känns det som att sömnkontot alltid ligger på minus då man har små barn.

När vi vaknade idag sprang jag en runda i Pildamsparken, sedan åt vi frukost framför Suits. Sedan tokstädade vi lägenheten. Så rent som det har vi nog inte haft sedan vi flyttade in.När vi hade städat klart åkte vi och storhandlade och sedan åkte vi till Marianne som bjöd på kalops. Vi försökte få Nils att äta det men han är verkligen bortskämd med burkmat... Det där måste vi verkligen vänja honom av med! Så fort vi kom innanför dörren hos Marianne fick vi varsin go kram av Nils som blev överlycklig av att se oss. Han startade genast sin musikbok och dansade, snurrade runt, klappade i händerna, stampade med fötterna och spexade runt för oss.

Det var skönt att vara barnfri ett dygn, men ännu skönare att hämta hem vårt lilla hjärta. Jag tror det nyttigt både för Micke och mig men även för Nils och Marianne att hon passar honom in emellan.

Nu blir det sängen. Imorgon ska jag upp tidigt och jobba.

2 kommentarer:

  1. Det blir verkligen dubbelt skön att vara barnfri samtidigt som mm saknar sin lilla skrutt. Skönt att kunna slappa samtidigt dom man vill göra allt man inte hinner i vanliga fall. Ni verkar haft det bra i alla fall!
    -Jenny-

    SvaraRadera
  2. Ahhh!!! Jäkla autocorrect:

    Det blir verkligen dubbelt. SKÖNT att vara barnfri samtidigt som MAN saknar sin lilla skrutt. Skönt att kunna slappa samtidigt SOM man vill göra allt man inte hinner i vanliga fall. Ni verkar haft det bra i alla fall!
    -Jenny-

    SvaraRadera