söndag 23 mars 2014

Klinikfest



I fredags var det dags för ortopedens klinikfest. Vi var i Malmö på CRC tillsammans med ortopeden i Malmö (jag jobbar på ortopeden i Lund). Vi var ungefär 200 stycken. Det är så himla roligt att se alla privatklädda, och då såklart lite extra fina eftersom det var fest.

Kvällen startade hos Ami och jag gick dit med Sara och Therese. Där drack vi varsin öl och pratade jobbrelaterade grejer, precis som det alltid blir när man umgås med sina sjuksköterskekollegor. Sen körde Ida oss bort till CRC. Lite wild and crazy eftersom två stycken absolut insisterade på att få åka i bagaget. På en sedan (!). När vi väl kom fram, helskinnade, hittade vi knappt in då alla ingångar var låsta. Tillslut hittade vi entrédörren och kom äntligen in.

Det bjöds på mousserande vin som välkomstdrink och vi minglade runt bland alla ortopedare. Sen satte vi oss till bords och åt tvårätters och drack vin. Mellan varmrätten och desserten bjöd sjukgymnasterna på melodifestivalenspex och efter desserten visade Christian och Minna en superrolig film med oropedrelatade parodisketcher och alla skrattade högt. Mellan maten och alla spex sjöng vi en massa ortopedsånger, typ snapsvisor eller hur jag ska förklara. Så det kändes nästan som när jag bodde och pluggade i Örebro och var på sittning. Himla roligt!

Efter maten dansade vi hela natten lång. Det var en riktigt rolig kväll och precis vad jag behövde. Nu när jag är mamma gör jag aldrig såna saker längre - på gott och ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar