tisdag 13 augusti 2013

Snart höst

Micke har börjat jobba efter sin semester och vädret börjar kännas mer höstigt. Hösten närmar sig med andra ord med stormsteg. Vi har haft en helt fantastiskt fin sommar både vädermässigt och innehållsmässigt, så det känns så tråkigt och ledsamt att sommaren går mot sitt slut!

Igår skickade vi (äntligen) in ansökan till förskolan för Nils. Tanken är att jag ska börja jobba i januari, och att Micke då ska vara föräldraledig några månader. Helst skulle vi vilja att Nils är 15-18 månader när han skolas in, men det är ju mitt i sommaren, så det går ju inte. Och att börjaförskolan först i augusti nästa år känns kanske lite väl långt, så vi satte första april som inskolningsdatum. Jag vet inte om man ens kan göra så för vad jag har förstått det som är de stora inskolningstillfällena såklart i januari och augusti, men i januari har han ju precis fyllt ett år och då tycker jag han är för liten.

När jag tänker på att jag ska börja jobba igen om några månader känns det faktiskt mest roligt. Jag saknar mitt jobb men är rädd att det ska bli jobbigt att pendla från Malmö till Lund ifall Nils för förskoleplats nånstans lång åt tjotahejti. Så det är bara att hoppas på det bästa att han får plats där vi önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar