fredag 30 augusti 2013

Äta själv

Som sagt så håller jag på att sluta amma Nils. Så idag prövade vi leverpastej smörgås till mellanmål istället för amning. Jag gjorde små bitar som jag la i en tallrik (med sugpropp så att tillriken satt fast i bordet och därmed inte skulle gå att leka med då han hade tyckt att det var roligare att leka med tallriken är de små smörgåsbitarna). Sedan fick han själv plocka med de små smörgåsbitarna vilket han tyckte var jätteroligt. Jag fick hjälpa honom att stoppa in de flesta bitarna, men några fick han allt in i munnen själv.

 
Nils har inga tänder ännu, och jag var därför rädd att han inte skulle kunna "tugga" smörgåsbitarna eller ännu värre, sätta dem i halsen, men det gick hur bra som helst!

2 kommentarer:

  1. Eddie har inte heller några tänder men tuggar allt jättebra : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. De klarar mer än vad man tror helt enkelt :)

      Radera