torsdag 11 april 2013

Dopplanering

Nu har vi äntligen bestämt var och när Nils ska döpas. Det blir i Husie kyrka här i Malmö den 1:a juni. Egentligen hade vi velat döpa honom tidigare än i juni, men det gick inte att få ihop det med både kyrka och präst. Det är Mickes bästa kompis pappa som ska döpa honom i en kyrka som tillhör en annan församling än den han är verksam i. Det är förövrigt Mickes bästa kompis som ska bli Nils gudfar (eller fadder - vad är skillnaden egentligen??), och min äldsta lillebror Jon.

Efter dopet bjuds det på lättare mat och tårta i församlingshemmet. Nu ska jag planera dukning osv, jag tänker mig ett turkost tema, sedan får vi se hur mycket som blir av det :)


 
Vi har äntligen bestämt Nils andranamn nu, och skickade in papprena till Skatteverket igår. Han ska heta Nils Alexander Wesström. Alexander är efter min yngsta lillebror Eric som heter just Alexander i andranamn.

7 kommentarer:

  1. Fin kyrka :) Fadder o gudfar, är samma sak. Bara olika namn. Tror att gudfar/gudmor, användes mer förr. Idag säger man mer fadder. Blev själv fadder förra året, så därför har jag koll på det.

    Låter fint med turkost tema!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättefin :)
      Du har alltid så bra svar på tal - det gillar jag :) Så nu har jag lärt mig något nytt idag :)

      Radera
  2. Tror inte det är någon skillnad på fadder/gudföräldrar :) och vilket fint andra namn han fick, passar ju super tillsammans med Nils!! mysig helg på er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det när nog inte det :)
      Ja, Alexander tycker jag passar perfekt ihop med Nils.
      Hoppas ni haft en mysig helg!

      Radera
  3. Vad kul att planera dop. :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefin kyrka! Och jättefina namn! :)

    SvaraRadera