onsdag 3 april 2013

3 månaders vaccinering

Efter påskfirandet i Stenungsund är vi nu tillbaka i Malmö igen. Igår var vi på BVC då Nils skulle få sin 3-månaders vaccinering. Micke var med på BVC vilket var skönt då jag tyckte det var lite jobbigt att inte veta hur Nils skulle reagera på sprutorna. Men det gick riktigt bra, han skrek såklart när han fick dem, men slutade ganska fort, sen toksomnade han i min famn och sov fem timmar på raken! På kvällen igår var han rejält hängig och ledsen så han fick lite Alvedon och somnade tillslut i sin egen säng. Var åter gnällig igen på natten och fick mer Alvedon och lite mat sen somnade han och sov fram till morgonen och har idag varit sitt vanliga glada jag. Oerhört skönt att han verkade ta vaccineringen såpass bra och även att han slapp feber!


Nils växer på bra och väger nu 6140 gram och är 58 cm. Jag äter fortfarande mjölkproteinfri kost, vilket har gjort att Nils kräks lite mindre än vad han brukar, det är heller inga blodstrimmor i blöjan, annars är det egentligen ingen skillnad från tiden innan jag ändrade kosten. Därför ska vi träffa läkaren på fredag och höra vad hon säger att vi ska göra, för jag har ju ingen lust att fortsätta äta mjölkproteinfritt om jag inte måste.

1 kommentar:

  1. Oj fem timmar är inte dåligt! Va bra han har vuxit nu då :)

    SvaraRadera