fredag 7 september 2012

Nattjobb

Gick över från dagjobb till nattjobb nu i veckan. Har bara jobbat natt nån enstaka gång då det exempelvis fattats folk. Då har jag hat svårt att sova när passet är slut, så därför var jag extra rädd att det skulle bli likadant nu då jag enbart jobbar natt och dessutom är gravid. Då behöver jag sömnen extra mycket!

Jag har jobbat tre nätter på raken nu. Den första natten var den bästa, då var jag minst trött. Tyvärr gick det inte så bra att sova någon av dagarna, vaknade kring 13-tiden alla dagar utom igår, då vaknade jag 14:30. Att inte kunna sova gör såklart att man blir trött, vilket gör mig orolig och rädd att jag ska göra misstag på jobbet.. När jag väl är på jobbet har det gått bra, jag har varit trött, men inte så att jag inte hade kontroll eller att hjärnan inte funkade.

Tror och hoppas verkligen att det kommer bli bättre med sömnen, att jag bara måste hitta en rutin för att kunna sova längre på dagarna. Jag vill verkligen kunna jobba natt, tror det kommer bli toppen sen när föräldraedigheten är över och jag ska börja jobba igen - då blir det ju att man kan vara hemma lite extra med bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar