måndag 17 september 2012

Besök hos bm

Idag har jag och magen varit hos barnmorskan. Det gick jättebra och hon sa att bebis är en livlig liten krabat som förde ett himla liv där inne i magen. Blodvärdet var okej, så jag slipper äta järntabletter vilket känns skönt! Har bokat in tider för föräldrautbildning idag också, och det blir i slutet på oktober och början på november. Känns spännande, det börjar närma sig så smått, även om det är lååångt kvar till 25 december. Idag är det 99 dagar kvar till beräknad födsel!


Hjärtljud: 152 slag/min
SF-mått: 26 cm
Blodtryck: 120/85 mmHg
Hb: 128 g/l
 
Fick en till bok att läsa. Blev uppmanad att läsa på om ammning då det gärna glöms bort eftersom fokus gärna läggs på förlossningen.

10 kommentarer:

  1. Åh va mysigt att gå till barnmorskan :) Hoppas allt är bra med dej o lilla bebisen!

    SvaraRadera
  2. Allt är fint med oss båda :)
    Hoppas allt är fint med dig och söta Signe :)

    SvaraRadera
  3. Va skönt att du slipper järntabletter! Dom är inte roliga! ;(

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen!
    Nää, minns hur det var när jag lämnade blod och skulle äta Duroferon..
    Funderar lite på att köpa Blutsaft för att boosta blodvärdet lite :)

    SvaraRadera
  5. Ja det kan säkert vara bra. För nån gång sjuker ju rimligtvis järnvärdet något.

    SvaraRadera
  6. 99 dgr går fort! Jag lovar! Däremot de tio sista, de går låååångsamt! :)

    SvaraRadera
  7. Spännande!! =)

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att de sista dagarna innan bf och även de om man går över går sjuuuukt långsamt..

    SvaraRadera