söndag 23 september 2012

Varsågoda

Jobbar natt hela helgen och tog cykeln till tåget igår eftersom jag tycker det är läskigt att gå själv när det är mörkt plus att jag går mer långsamt när jag är gravid och därför måste gå en bra stund innan tåget går. Då går det väldigt mycket fortare att cykla plus att jag känner mig mer säker.
När jag imorse skulle ta min cykel, as trött som jag var, hittar jag den inte! Nån jävel (ursäkta uttrycket men jag anser mig faktiskt ha rätt att säga så nu) har alltså snott min NYA cykel. En vecka fick jag ha den... Nä men varsågod; BARA TA MINA SAKER!!! Jag är så himla rik, speciellt eftersom jag är sjuksköterska (och det vet vi ju alla att vårdpersonal tjänar multum), så en cykel hit eller dit påverkar inte min ekonomi något. När vi ändå håller på - är det något annat ni vill ha som är mitt?!

JAG ÄR ARG!!! Jag hade dessutom låst fast cykeln i cykelstället, jag hade alltså två lås på cykeln, men inte ens det hjälpte. Blir så trött... Jag ska kunna ha en flång ny cykel och ställa den olåst om jag vill - ingen ska ta den för det! Tyvärr så funkar ju inte samhället så eftersom det finns folk som tycker det är helt okej att sno andras saker...!  Men det kanske är det jag skulle göra istället för att slita som sjuksköterska - sadla om till cykeltjuv - säkert väldigt mycket mer avlönat än att jobba i landstinget.

11 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Jag blir också arg på sånt, varför ta andras saker??? Det förstår jag inte!

    SvaraRadera
  2. Nää, verkligen inte.. Funderar på att skaffa mig en gamal rostig cykel - så kanske jag får ha den i fred ;)

    SvaraRadera
  3. Nääää stackare! :( du som precis hade en ny! Men har du försäkring i sånt eller? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ringa försäkringsbolaget idag och prata med dem. Efftersom den var så ny så borde det ju inte vara några problem hoppas jag :)

      Radera
  4. Bra att den var fett försäkrad iaf!! Kanske var färgen som gjorde det hela....:/

    Gwennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte färgen ska spela någon roll, man ska kunna ha sina saker ifred oavsett färg!
      Dessutom var det ju så jag resonerade ang. den röda cykeln, men jaja...
      Hoppas du har det bra i skolan!
      Puss

      Radera
  5. Men näee! Fy sjutton! Hoppas att du kan få tillbaka försäkringspengar och köpa en ny!

    SvaraRadera
  6. Hejsan

    Gillar din blogg!

    Förutom våra egna bloggar utanför och inne i nätverket tänker jag göra ett utrymme för externa bloggar där vi länkar till bloggare och senaste blogginlägg. Detta kan vi såklart göra utan att fråga dig först men väljer ändå att avvakta ditt godkännande för detta. Förhoppningsvis ger det dig fler följare och läsare.

    Ser fram emot att höra från dig!

    SvaraRadera
  7. Nä fy fan vad arg jag blir!!! Helt sjukt ju!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen det!! Ser dessutom ut som att jag inte kommer få någon ersättning från försäkringsbolaget för att vi har "för många cyklar som blivit stulna"... DET är sjukt.. :( Jag kan verkligen inte hjälpa att det finns människor som stjäl saker, men det är JAG som straffas för det. Det var väl lika bra att nya cykeln blev stulen, så behöver jag inte köpa en ny - för då kan den inte bli stulen...

      Radera