lördag 15 september 2012

Äntligen

Idag har vi äntligen köpt vagn! Vi (eller snarare jag) har velat fram och tillbaka mellan Ozone och Nitro och hade bestämt oss för en Ozone, men idag blev det tillslut en Nitro. Kändes bättre då den går att fälla helt och inte är ergonomiskt utformat, så vill barnet ligga på sidan eller rygg kan den utan problem göra det. Dessutom kan Nitron användas längre då den är bredare än Ozonen. Jag har hela tiden tyckt att Nitros sufflet är så stor med tillslut insett fördelarna med det. Så totalt övervägde Nitros fördelar jämför med Ozonens.

Vi valde färgen Black Carbon.

Liggdelen blev samma färg, kändes roligare så.
 
En svart vagn är enklast att matscha med andra färger. Tex kan man ha en minimizer i en helt annan färg. En minimizer gör vagnen mer ombonad och gör att även ett litet barn sitter bra i vagnen.
 

 
 
Vagnen kommer inte fören tidigast vecka 50, så bebis får verkligen stanna i magen till dess. Hoppas inte att vagnen blir försenad, för då är det helt plöstligt jul och då är ju bebis beräknad. Jag har ju ändå tänkt att knipa till januari, så det blir nog inget problem ;)

4 kommentarer:

  1. Wesslan jag förstår inte vda de där gröna å röda sakerna är :(

    Gwennifer

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg du har! Hittade hit från en annan gravidblogg och blir gärna kvar. Jag och min sambo har precis beställt vagn vi också. Vi föll för en Teutonia BeYou. Emmaljungan kände vi på men det var ingen vagn vi fastnade för. Lite kul att det är så olika hur man väljer. Men det är ju verkligen en djungel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är, det värmer!
      Vi var faktiskt inne på en Teutonia Be You också, men föll för Emmaljungas Ozone - men det slutade ju som sagt med en Nitro, så tokigt det kan bli ;)
      Jag tycker att Teutonias vagnar är MYCKET snyggare än Emmaljungas med fick rådet av så många att ta en Emmaljunga för deras kvalitet. I slutändan tror jag inte att det spelar någon roll vilken vagn man väljer (illafall inte vad gäller dessa vagnars prisklass) det är nog samma kvalitet osv, bara utseendet som skiljer dem åt :)

      Radera