lördag 15 oktober 2011

Prime Time Brightening Foundation Primer

Beställde hem Bare Minerals primer. Den är rätt dyr i Sverige, men när jag köper makeup och hårprodukter beställer jag alltid från typ England. Denna gången beställde jag från Beautybay. 
Det är jättestor skillnad på priset, så gå in och kolla där om ni ska köpa dyra skönhetsprodukter.
Hursom helst, primern är riktigt bra. Det står att den ska ge huden en lysnade och fräsch lyster, typ som Bare Minerals radiance. Primern får makeupen att sitta bra hela dagen, och gör att man ser lite piggare ut framåt slutet av dagen, när man annars brukar så trött och glåmig ut.


Är en stor favorit av Bare Minerals radiance, som gör att huden ser "perfekt" ut. Detger huden lyster, och en "frisk och ungdomlig utstrålning".

Så när jag beställde primern beställde jag även ett radiance i nyansen flawless. Ååh, så fin den är! För bäst resultat ska den läggas på med radiance borste, risken är annars att det blir för mycket skimmer. Jag är supernöjd med både primern och radiancet.

3 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du testat när jah ska köpa ;)
    Så då har man först? Sen? Och sist?? (om man har de du har) Jag är lite lost i den här djungeln som du fattar :)

    SvaraRadera
  2. Den här primern har du efter din hudkräm, innan din makeup. När du lagt din makeup använder du ett veil, för att fixera makeupen.
    Om jag hade varit du hade jag skippat primern i första hand. Du klarar dig BRA med ett veil, det kan du ha innan du lägger foundationen, och även efter, för att matta ner och få makupen att sitta hela dagen. Jag har använt mig att mineral veil både innan och efter foundationen i typ 5 år, och det har funkat bra :) Men det är ju alltid kul att prova något nytt :)
    Om du sen känner dig nöjd med Bare Minerals foundationen, då kan du ju satsa på primern. Lite trist att lägga pengar på den ifall du inte skulle gilla BE.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen!! :) känns bra att få expert hjälp :)

    SvaraRadera