lördag 1 oktober 2011

Brunch

Äntligen helg! Jag vaknde klockan elva idag, inte likt mig, jag brukar vakna vid halv åtta. Antar att jag var i stort behov av sömn. Hur som helst jätteskönt med lång sovmorgon! Micke och jag bestämde oss för att hoppa över frukosten eftersom vi vaknade så sent, och beställde därför bord på Hotell Rica för att äta brunsch.
Åh så gott det var! De hade allt! God äggröra och bacon, fräscha juicer och färsk frukt, gott gaffe och goda plättar med sylt och grädde, och maaaassa annat.
När magarna var allt för mätta tog vi en promenad genom stan hem. Vädret visade sig från sin bästa sida, solen sken och det var över 20 grader, i oktober! Åh, en sån underbar dag vi haft!





 Frukt!

Efter brunchen gick vi en sväng på stan. Jag hittade denna fina takkronan. Bilden gör dock inte kronan rättvisa.

En ny foundation i puderform, ögonskugga, nagellack och ett läppglans fick följa med hem.

Och även denna fina ring jag hittade på Oasis.

Igår när jag var på väg hem från träningen träffade jag min pappas kusin som bor i Stockholm. Av en ren slump såg jag henne mitt bland folkvimmlet. Det sjuka är hur jag lyckades se henne, bland allt folk, när jag cyklade fort, och jag dessutom inte har träffat henne på typ 8 år. Det var sååå kul att prata med henne en stund. Det visade sig att hon också bor här i Malmö för tillfället, pga jobb i Lund.
Idag sprang jag på henne igen, världen är liten!

5 kommentarer:

  1. Åh såg otroligt gott ut! Och vilka fina saker du köpt! Låter som en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Mycket gott, det var verkligen en kanon dag, med toppenväder.
    Håll tummarna för att takkronan får flytta hem till oss :)

    SvaraRadera
  3. ska jag göra =) men vart hittade ni den då? är den inte er än?

    SvaraRadera
  4. Hittade den på Indiska, men Micke var inte helt övertygad om den. Jag tror den skulle passaperfekt till kakelugnen :)

    SvaraRadera