onsdag 19 oktober 2011

Bakning

Imorgon fyller jag år. Därför förbereder jag mini-födelsedags-bakelser att ta med till jobbet imorgon. Tänkte kombinera dem dels som födelsedagsbakelser och även som tack-för-denna-tiden-bakelser. Slutar ju tyvärr på 10:an om två veckor. Sorgligt, men sant.
Hur som helst tänkte jag göra det så gott och enkelt som möjligt. Så det fick bli rulltårta. Ska imorgon lägga bär och/eller vaniljkräm (har inte bestämt mig för om jag ska göra en med bara bär, och en med bara vaniljkräm eller ha både och i båda) på bottarna, rulla ihop dem, och sedan skära dem i portionsbitar, och ha en klick grädde på varje bit. Hur enkelt som helst.


2 kommentarer:

  1. Enkelt möjligen, men fantastiskt gott!

    SvaraRadera
  2. Mums!! Hoppas du får en fantastisk dag! :) kram

    SvaraRadera