torsdag 10 februari 2011

På rätt spår

Emelie och jag har äntligen fått hjälp av våra handledare med innehållsanalysen till c-uppsatsen. Vi hade verkligen fastnat, och inte gjort något vettigt på flera dagar!
Vi bokade in en träff med våra handledare och fick verkligen den hjälp vi behövde. Tyvärr kommer den timman vi träffades att dras av, då man bara får ett visst antal timmar handledning, tror det är 4 eller 5 timmar. Men vad gör väl det, vi är nu på rätt spår igen, så skönt!


Nu får vi börja om lite då det inte fungerar med våra intervjuer att göra så som vi gjort hittils. Två steg fram och ett (eller snarare två) tillbaka.

5 kommentarer:

  1. Men lite fler timmar lär ni väl ha?
    Det känns så surt när de poängterar handledartimmarna på så vis.. kolla så att hon inte räknar med tiden som hon lägger på mailkommunikationen. Detta var de första vår handledare sa till oss (fast vi hade å andra sidan att rejält värdelös handledare)
    Hejar på er!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har 5 timmar handledning, och det är ingenting... Hur många timmar hade ni?
    Mailkontakt kan räknas in, om det är invecklade mail som kräver lång tid att besvara.

    Tack, det behövs med lite påhejning :)

    Hoppas allt är bra med dig! Är du klar med skolan?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag kommer inte riktigt ihåg, jag kom inte precis jätte bra överens med min handledare, hon var lite besvärlig, eller ja... hon såg oss som väldigt besvärliga. Hon har egentligen en forskaranställning, vilket innebär att hon även var tvingad att ha handledartid och undervisning. Men hennes intresse ligger mest i forskning och är egentligen inte så intresserad i att undervisa. Så ja, vi var mest besvärliga, vilket hon ganska tidigt poängtera... Så jag skrev större delen av uppsatsen utan hennes handledning :D Men jag vill minnas att vi hade 6-7h :S

    Jo, jag är klar med utbildningen, jag har dock lite kompletteringar på uppsatsen och läser denna terminen lite fristående kursen för att få lite mer kött på benen innan verkligheten står för dörren :D

    SvaraRadera
  4. Hejar på er!

    SvaraRadera