onsdag 2 februari 2011

Mindre bra försäljare

Lämnade tillbaka chinosarna åt Micke idag, då han tyckte de var för stora. Det var öppet köp tre dagar och idag var sista dagen.
När jag kom till butiken var det samma tjej som stod bakom kassan som när Micke köpte dem. Hon kände igen mig direkt, och trodde nog jag kom dit för att handla. När hon förstod att jag skulle lämna tillbaka det Micke köpt (jag hann själv inte säga att jag skulle lämna tillbaka) gick hennes ansikte från glatt till argt, och blev jätte otrevlig.
Så säger hon:
-Ska du verkligen lämna tillbaka båda paren?
- Ja, svarar jag. De passade inte honom inte, de var förstora.
- Nej, men de som satt så fint!
- Han kommer inte att använda dem och då är det ju lite dumt att behålla dem, svarar jag.
- Det kommer inte så bra ut i våran kassa! Vi har redan fått en retur idag! Säger hon då.
- Men de passar ju inte!
- Min chef kommer bli jättearg på mig!!!!
- ......jaha?
- Ska han inte behålla ett par då?!!!
- Men han tycker att de är för stora!
- Jaja, svarar hon och är SKITARG!

Men vad fan??! Det är öppet köp i 3 dagar och det var i söndags han köpte dem, dvs för tre dagar sen. Ofta man som försäljare lägger upp det så när en kund kommer och vill lämna tillbaka något...
Hon var så arg eller sur eller vad hon nu var att hon vägrade säga hejdå.
Varken Micke eller jag kommer handla där mer, och förmodligen inte de andra jag talat om det för. Inte så smart säljknep direkt....
Kan tillägga att det är en butikskedja som finns över hela Sverige...

2 kommentarer:

  1. men gud vilken pappskalle! VAD ARG JAG BLIR!!!! hon borde verkligen inte jobba inom serviceyrket.
    vilken affär var det? tänker ¨med en gång på JC eller Carlings... ??

    SvaraRadera