tisdag 22 februari 2011

Inte min dag

Började dagen med att gå upp tidigt för att åka med Emelie till Karlstad. Hon skulle på arbetsintervju och på lägenhetsvisning. Tror ni inte att hon fick både jobbet och lägenheten! Så glad för hennes skull! Sånt jäädra flyt!! :) Tror bestämt hon måste köpa sig en trisslott!

Jag däremot har bara trasslat till allt idag. Examen och flytt känns så nära, men ändå så långt bort..
För er som inte vet så söker vi lägenhet i Malmö (och därmed även jobb). Det ser mörkt ut på lägenhetsfronten. Det gör att jag känner mig stressad att vi kommer stå där i juni med jobb och utan lägenhet, eller tvärtom, eller utan båda. Är såå rädd att jag inte ska få jobb!
De flesta i klassen har fått jobb här i Örebro.

Dessa tankar har gjort att jag varit ganska ledsen idag.. Både Emelie och Micke har försökt trösta och pigga upp mig, men det känns faktiskt lika tungt fortfarande.

De flesta tycker säkert att jag oroar mig inödan. Men för mig är alla tankar och all oro högst väsentliga.

Jag ska verkligen försöka att rycka upp mig och istället tänka positivt.
Allt löser sig.
...eller?

2 kommentarer:

  1. Jobbigt det där med att inte veta... Men passa på att deppa ordentligt idag och tillåt dig att ha en riktig skitdag! Då kommer morgondagen bli så mycket bättre! Så går du och shoppar dig nåt fint imorn!! Det mår man bättre av och det är du verkligen värd! :)
    Hoppas det känns bättre imorn! Kramar

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Malin! Tack för dina fina ord!

    SvaraRadera