torsdag 7 januari 2010

Vill ha värme

Det är så himla kallt här i Örebro. Tog en promenad in till stan igår, men det var ingen trevlig promenad, så kallt så det kändes som ansiktet skulle frysa till is och sedan krakelera av huvudet.. Inne är det också kallt. Sitter fullt påklädd under täcket och fryser, trots att elementet är på högsta.
Men, det är helt underbart fint vinterväder ute! Det är vit snö överallt, till och med längs bilvägarna! Snön är djup och när solen skiner gnistrar det i snön.

Trots det fina vintervädret längtar jag till sommaren och havet! Jag har börjat fundera på vad jag ska göra i sommar.. Jobb osv. Jag var på Kortids förra sommaren, men det finns inte kvar längre. Det gör kanske inte så mycket, skulle kanske behöva göra något annat nåra månader. Kanske jobba med nåt helt annat, eller bara avancera lite, tex akuten på Kungälv?
Eller åka nånstans långt hemifrån västkusten och jobba?
Jaja, det återstår att se vadrt jag är om sex månader. Jag är dock övertygad om att det kommer bli nåt bra ställe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar