måndag 3 februari 2014

Magsjuka

I onsdags blev jag magsjuk. Det är verkligen helt fruktansvärt att må så illa hela tiden. För det är själva illamåendet jag avskyr så mycket, det är så drygt! Sen hade jag ont i hela kroppen och hade frossa. Låg i sängen ändå till lördag när jag var tvungen att pallra mig upp för att gå till jobbet. Mådde fortfarande illa och kände mig allmänt svag efter att inte ha ätit på flera dagar, men då jag hade inte kräkt på 48 timmar och det ändå kändes bättre så gick jag till jobbet. Har haft en tuff helg på jobbet, mycket för att mina arbetspass har varit så korta - men samma arbetsuppgifter (och ofta ännu fler och mer, alltid händer det något oförutsett) ska ju ändå göras på samma tid. Det är alltid mer tungt på helgen eftersom vi är färre personal men samma antal patienter. Hur som helst så tror jag ändå att de två arbetspassen fick mig lite piggare för idag mår jag hur bra som helst och har till och med varit ute och joggat 7,5 km.

2 kommentarer:

  1. Usch. Jag har ju kräkfobi så magsjuka är min fasa och mardröm. Har dock inte kräkts sen jag var typ nio år, förutom två gånger på fyllan. Behöver kanske en magsjuka egentligen, hehe.
    -Jenny-

    SvaraRadera