söndag 24 november 2013

Shoppinglördag

Micke sliter jeans som andra sliter strumpor. Typ. Därför tog vi oss till Mobilia för att förnya hans jeans och chinos-garderob. Nils somnade lagom till att vi rullat ut vagnen från lägenheten. Sedan sov han i två timmar, vilket gjorde att vi i lugn och ro kunde strosa omkring på Mobilia och kolla in glas, porslin och annat kul att önska sig i julklapp. När Nils vaknade hade Micke redan köpt sig två par chinos. Efter en stund i vagnen tyckte Nils det blev långtråkigt så han roade sig med att leka tittut med Micke inne i provrummet, vingla omkring och träna på att gå samt beundra sin egen spegelbild. Jag är oerhört tacksam att han är så lättsam och snäll att ha med sig överallt, inte ett knyst eller ett uns gnäll, bara glada miner hela eftermiddagen!

Nils & jag.
 
Mon amieporslinet var ett självklart val! Rödvinsglasen desto svårare.

Långtråkigt i vagnen...
 

MYCKET roligare att "springa" omkring.

Nils hjälper pappa att prova jeans och varvar detta med att leka tittut med mig.

"Tittut pappa"!

"Var är Nils"? "Dää" säger han och pekar min sitt ubergulliga knubbiga pekfinger som bara han kan.

2 kommentarer:

  1. Exakt samma med min Emanuel. Sliter så otroligt på jeans. Porslinet är jättefint! Hoppas allt är bra annars! Kram!

    SvaraRadera
  2. Mysis-killen! De är så himla mysiga nu!:-)
    Kram

    SvaraRadera