onsdag 6 november 2013

Göteborg

Har haft två helt underara dagar i Göteborg hos Emma. Emma har världens finaste mage och jag kände verkligen att jag saknade min mage när jag såg hennes fina! I slutet på december är hennes och Axels bebis beräknad. När vi kom igår stod Emma och lagade kräftstjärtslasagne (lasagne är helt klart Emmas specialitet!). Vi åt och pratade en massa massa, mest gravid och bebissnack en hel del om vår tid tillsammans i Örebro.

Kocken i full fart.
 
På kvällen la jag Nils. Han sov på en madrass på golvet (fram till att jag la mig, då sov han i samma säng som mig, men jag vågade inte lägga honom där fören jag själv låg där då han hade ramlat ur sängen annars). Helt plötsligt när Emma och jag sitter och dricker julmust och pratar gamla minnen kommer Nils helt ljudlöst krypande ut till oss. Hahaha, lila söta gullunge! Inte ett knyst har han sagt, bara krypit från madrassen på golvet, ut genom rummet och längs hallen ut till vardagsrummet. Han var inte ledsen eller så, bara nyfiken. Tillslut somnade han, och som sagt så sov han i sängen tillsammans mig sedan under natten.
 

Kollar in Emma när hon baka frukostbröd.
 
Banka banka!

Stå själv är roligt!
 
Frukost.
 
Underbar utsikt från frukostbordet.

Frukosttime.
 
Promenad.

Promenad längs kajen.
 
Lunch på Sweet coffebar.
 
Finaste lunchsällspaket!
 
Efter frukosten gick vi en mysig promenad och tog oss sedan in till stan och strosade i butiker och åt en mysig lunch. Är så glad att jag träffade Emma när vi bodde i Örebro, hon är verkligen en av mina finaste vänner! 

 

 
 

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni verkar haft det 😊 och Nils är ju för gullig! Vad fint de bor! Eriksberg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supermysigt!
      De bor i en jättefin lägenhet med fantastisk utsikt i Eriksberg :)

      Radera
  2. Åh så gulligt att han kom krypande från madrassen till er! Kan lixom se Leon framför mig göra likadant. Man blir alltid så glad över att se deras söta ansikten! :P
    //mammajosephine

    SvaraRadera