måndag 4 november 2013

Dermalogica

Ny hudvård i mitt badrumsskåp! Efter graviditet, amning och antibiotikakräm känns min hy äntligen bättre och jag tänkte därför prova ett nytt märke. Har hört mycket gott om Dermalogica så därför fick det bli det märket.

 
Jag hoppas att jag fukten räcker i ansiktskräm och serum nu när vintern är på gång. Jag har yttorr hy, men får ändå lätt breakouts och det är en svår balansgång det där med fukt och fett.. Efter att ha tvättat ansiktet tycker jag ofta att huden känns torr och stramar och använder jag då en ansiktskräm med fett får jag såklart finnar. Är ansiktekrämen inte tillräckligt fuktgivande blir ju såklart huden för torr vilket också kan göra att finnar ploppar upp. Tror därför extra mycket på ansiktsmasken som är djuprengörande men ändå ger en massa fukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar