söndag 6 oktober 2013

Veckan som gått och sjukstuga

Förra veckan var jag och klippte och färgade håret mörkare, men färgen blev inte riktigt som jag tänkt mig så i fredags förmiddag var jag återigen hos frisören för att ljus upp det mörka och göra färgen lite varmare. Det blev fortfarande inte riktigt som jag hade tänkt mig men i alla fall klart en förbättring mot hur det var när det var precis nygjort.


Både Nils och jag har varit sjuka i veckan, sjukast var Nils som i mitten på veckan hade 39,4 i feber under ett helt dygn. Då var han riktigt kass, men ändå vid gott mod. De dagarna han var så dålig sov han tillsammans med Micke och mig på nätterna. Efter lite kurerande började vi båda två pigga på oss så mycket att vi kände att det var dags att hitta på nåt kul. Så i fredagskväll var varken Micke eller Hannes hemma så Elin, Elvin, Nils och jag hade fredagsmys med pasta, rödvin och en massa pladder hemma hos Elin, både mysigt och trevligt!

I lördags fick jag sovmorgon och när jag vaknade tvingade jag mig ut på första joggingturen efter en vecka av förkylning. Det kändes i kroppen då det var riktigt tungt att ta sig runt två varv i Pildamsparken, men samtidigt skönt att ha det gjort. När jag kom hem dukade vi upp en stor sen frukost lagom till Nils förmiddagsvila, så vi ut frukost framför tv:n där vi kollade två avsnitt av Bron i lugn och ro. På kvällen kom Erik och Ida hit och åt middag. Det var trivsamt och vi kom inte säng fören vid 02-tiden. Därför var jag extra glad när Nils bestämde sig för att ta sovmorgon imorse ända till 08:10! Efter lunch blev Micke hämtad av Erik då de skulle bada i havet (ja, fråga mig inte varför men det är tydligen någon traditon Erik och hans kompisar har). Nils och jag mötte upp Elin och Sanna med familj för lite lek i Kungsallen.

10 kommentarer:

  1. Jättefint blev håret! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker färgen blev riktigt riktigt snygg!

    SvaraRadera
  3. Det är svårt det där med färgning.

    min frisär peppar mig till att sluta färga får att låta mitt hår vila lite. så nu går jag med utväxt och en färg jag absolut inte gillar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade mitt hår också behövt, men jag är inte lika modig som du ;)

      Radera
  4. Jag tycker att det ser jättefint ut!
    För första gången på evigheter har jag min naturliga hårfärg. Vill inte lägga pengar på att färga hos frisören just nu och jag kommer aldrig ner att färga själv. Jag är så sjukt mörk! Nästan svarthårig. Trodde att jag var ljusare, men icke...
    Jenny
    Jennyspysventil.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag tror att mitt hår blivit lite lite mörkare sedan jag var gravid (det var därför jag inte gillade att vara så ljus i håret eftersom utväxten blev mer markant). Kanske ditt hår också blivit mörkare sedan du fått Jack?

      Radera