fredag 4 oktober 2013

Nymålat

Jag har länge tänkt måla om byrån som vi har i sovrummet. Både byrån och pigtittaren kommer från min farmor och farfar och jag har alltid tyckte mycket om dem. Färgen var dock grå-beige-trist och inte alls särskilt rolig. Så nu när jag är mammaledig (hahaha, jaa, alltså jag har målat när Nils har sovit) tänkte jag ta tag i att ge byrån och pigtittaren nytt utseende. Micke hjälpte mig att slipa byrån, sedan spacklade jag ojämnheter och smågropar och såklart även hålen där de gamla handagen suttit. Jag grundmålade två gånger för att sedan måla tre gånger med vattenbaserad färg. När färgen torkat borrade Micke nya hål till de nya handtagen.

Nils hjälper pappa med byrålådorna.

Micke var snäll och slipade byrån åt mig.


 
 
Före och efter. 
 
För övrigt råkade jag välta ut hela målarburken i matrummet innan jag ens hann börja måla... Det var ta mig tusen färg överallt; bordet, mattan, min nya röda cykel, en nytvättad barnvagnsdyna och över golvet. Det kan nog vara svårt att förstå hur mycket färg det faktiskt finns i en målarfärgsburk...!

2 kommentarer: