lördag 27 juli 2013

Hemmaplan

I torsdags körde pappa och mamma mig och Nils till Mölndal där tåget gick till Malmö. Det var en mycket märklig tågresa hem. Kan nämna att det bland annat vår två monsterbarnvagnar (typ danska Emmaljunga om ni vet hur gigantiska de är) med katter i, Ja KATTER. Inte i bur, utan lösa i barnvagnarna. Sen är det pinsamt hur lite respekt folk visar för de som är i behov av vagnen som är till för rullstolar, barnvagnar och cyklar. Och då syftar jag faktiskt inte på min barnvagn, utan på små söta rangliga damer med rullatorer.. Inte en enda människa lyfte på häcken för att erbjuda henne sin plats. Så jag gjorde det, vilket innebar att jag var tvungen att ställa mig två meter från barnvagnen eftersom folk har noll vett eller respekt...

Charmtrollet i bilen på väg till tåget.

Hur som helst så är vi alltså tillbaka i Malmö nu och fortsätter att njuta av sommaren, för även skåne bjuder på underbart sommarväder. Igår var vi och badade på kallbadhuset. Vi hade köpt ett stort parasoll som Nils kunde ligga under. På kvällen när vi kom hem gjorde vi tacos och kollade sista avsnittet på säsong två av Homeland.
 
Kallis.
 
Idag har jag varit hos frisören och sedan gick vi en långpromenad och avslutade med en svalkande glass på Glassbaren.
 
Kortare hår och godaste glassen från Glassbaren.

Nils verkar nöjd över att vara hemma i Malmö igen!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar