lördag 20 juli 2013

Grönvik

Micke åkte tillbaka till Malmö idag då han är bjuden på födelsedagsfest ikväll, trist tyckte jag och började sakna honom innan han ens satt sig på tåget hem. Trist även för honom då han missade en skön dag på stranden. Både Nils och jag har idag tagit årets första dopp - kallt men såå skönt efteråt!


Nils var helnöjd över att få sitta i bara blöja under sitt stora parasoll.

Ännu mer nöjd blev han då han för första gången i sitt liv fick bada i havet.

Mamma tar årets första dopp.

Och även jag.
 
Efter att vi alla badat somnade Nils i vagnen och sov där i över två timmar!

Grönvik
 
Underbara västkust!
 
Nu ska vi slänga in potatisen i ugnen och köttet på grillen, ikväll blir det grillat, rosé och grillade marshmallows ute på ballkongen!

4 kommentarer:

  1. Ser ju så mysigt ut, och vilken fin bikini du har!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hur har du fått så pass bra rutiner gällande matintag på din bebbe? hur gjorde ni så att Nils somnade strax efter amningen kl. 19 och sen sov hela natten? Nyfiken!

    mvh
    Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märkte för länge sedan att ju fler gånger Nils åt på dagen desto färre gånger åt han på natten vilket gjorde att jag ökade upp antal amningar under dagen. Det har gjort att han ätit på i princip "fasta tider" sedan flera månader tillbaka. Nu när han har börjat äta riktig mat har jag bara bytt ut amningen mot mat (från början gav jag bara små små smakisar och ammade direkt efteråt. Efter ett tag ökade jag upp smakisarna och fortsatte erbjuda amningen efteråt men nu vill han inte amma efter att ha ätit riktig mat så det har liksom fasat ut sig självt) på de tider han ammat förut. Jag ammar honom fortfarande tre gånger per dag, en gång på förmiddagen, en gång tidig eftermiddag och precis innan läggdags.

      Så som svar på din fråga antar jag att det är de fasta mattiderna som gjort att han redan nu har "bra matrutiner" och sover hela nätterna. Kan dock tilläga att det är några nappinstoppningar varje natt, men han vaknar inte om man är snabb att stoppa in nappen :)

      Radera