måndag 19 mars 2012

Tur

Ni som känner mig väl vet att jag dras med en himla otur jämt. Men de sista dagarna har jag haft världens tur!! I lördags kom en kvinna in på avdelningen (har jobbat hela helgen) och frågade efter Jessica, jag reagerade inte så mycket fören hon frågade efter Jessica Christine. Då såg jag dessutom att hon hade min plånbok i fickan. Hon hade hittat den i hisshallen - jag hade inte ens märkt att jag hade tappat den. Allt låg kvar (hade iofs inga pengar i den, men mitt månadskort låg där)!! Jag blev SÅÅÅ glad!

Idag när jag kom hem från jobbet gick inte min dator att starta, det stod NTLDR IS MISSING. Jag ringde DELL och fick superbra support - 5 minuter senare fungerade datorn!!!! Vad tror ni det första var som jag gjorde när datorn gick igång?! Jo, sparade mina senaste bilder på min externa hårddisk. Brukar göra det varje månad, ifall hårddisken skulle krascha (var med om det 2009 - och det var INTE kul.....), men har inte gjort det sen november, vilket jag såklart ångrade bittert innan supporterkillen var på den säkra sidan att det skulle gå att få igång datorn utan att ominstallera hela Windows.

Åhh jag är såå glad, borde nog gå och köpa mig ett gäng trisslotter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar