söndag 25 mars 2012

Sommartid

Det är alltid skönt att veta att våren och sommaren snart är här. Att ställa fram klockan till sommartid är ett steg på vägen. Det är dock inte så roligt när man jobbar jobbar kväll och sedan morgon och ställer fram klockan.

Jag kom hem 22:30 från jobbet igår, gick och la mig på en gång, men kunde inte somna då jag låg och oroade mig för att mobilen skulle ställa om sig själv till sommartid så att jag därmed skulle vakna en timma för tidigt. Sen oroade jag mig för att klockan inte skulle ringa alls.. Så himla onödigt och löjligt, men så var det...
När klockan sedan ringde vid 05 var jag så sjuuuuukt trött... Fattade inte vad det var som lät först. På jobbet sen kände jag mig bakfull, fast att jag såklart inte druckit någon alkohol. Har varit så tung i huvudet hela dagen, känner mig nästan sjuk. Tänk vad en ynka timmes mindre sömn kan göra...

Ikväll blir det sängen tidigt, ska upp vid 05 imorgon igen.

1 kommentar:

  1. Tror alla som skulle upp och jobba i morse kände som du. Man får se det positivt att det blir ljusare på kvällen och att du får lägga dig en timme tidigare ;)

    SvaraRadera