måndag 20 februari 2012

Beskära pelargoner

Är ledig idag efter en tuff jobbhelg, ska bara slappa idag. Tänkte börja kolla på andra säsongen av Downton Abbey, suuperbra serie!

Nu under vintern har jag "ställt undan" mina pelargoner halvmörkt och svalt. Någon sa till mig att de inte skulle vattnas under vintern, det kommer jag dock göra nästa  vinter för två av pelargonerna har vissnat ihop totalt.

Nu i mitten av februari, början av mars ska man ställa fram pelargonerna i fönsret och därmed börja vattna dem mera. De ska beskäras, ca 10 cm ska vara kvar. En vecka efter beskärningen ska de planteras om i ny fräsch jord.



Idag har jag beskurit pelargonerna, och till helgen tänkte jag plantera om dem. Ska bli spännande att se ifall de repar sig med tanke på att de är halvt döda..

2 kommentarer:

  1. Duktig du är som grejar med dina blommor! Själv skulle jag aldrig komma så långt... de hade dött innan ;) Därför jag nästan bara har plastblommor =P

    SvaraRadera
  2. Tycker det är kul att pilla med mina blommor :)
    Jag tycker det är bra att det finns plastblommor! :)

    SvaraRadera