måndag 22 augusti 2011

Värmeskydd

L'Oréal har ett jättebra värmeskydd. Håret vårdas av Texture Expert Liss Ardent Smoothing Thermal Treatment när man fönar eller plattångar det, lite som en inpackning som inte behöver sköljas ur håret.
Håret blir superlent och glansigt. Luktar gott gör den också.



Det absolut bästa med den är att den även skyddar mot den höga värmen som plattänger har. Det gör inte de flesta värmeskydden, de skyddar enbart mot värmen i fönen. Så ska ni köpa värmeskydd och plattar håret mycket se till att värmeskyddet även skyddar mot plattångens höga temperatur.

Jag gillar L'Oréals hårproduker över lag. Eftersom mitt hår är i uselt skick och är som svinto när det är blött har jag länge letat efter ett balsam som verkligen reder ut håret, så att jag slipper slita av halva håret när jag ska borsta ut det innan jag fönar det. Köpte för ett tag sen L'Oréals nya serie absolut repair cellular, och jag måste säga att jag verkligen är nöjd. Håret är lätt att reda ut efter tvätt, och känns lite bättre i kvaliteten än vanligt.

Har både schampoo, balsam och inpackning i cellular serien.

Måste verkligen ta tag i att hitta en frisör här i Malmö. Är i akut behov av att klippa topparna och bleka utväxten.. Synd bara att jag inte gillar att gå till nya frisörer, är alltid livrädd att det inte ska bli som jag vill. Andra har tandläkar-skräck, jag har frisös-skräck.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar