onsdag 6 juli 2011

Självständig

Jag har jobbat själv i två dagar nu. Utan någon handledare. Det har gått över förväntan bra! Jag trodde inte att det skulle gå så bra som det gått. Jag har haft miljoner saker att göra,  knappt kunna äta eller ta ut rast. Vill känna att jag har allting under kontroll innan jag tar rast. Allt tar så mycket längre tid än vad man tror. Att dela läkemedel tar lång tid, att ronda tar lång tid, att ringa tar sjukt lång tid eftersom den man vill få tag på (oftast någon i kommunen) aaaaldrig svarar.
Men guuuud vad kul det är att jobba som sjuksköterska!!

6 kommentarer:

  1. Härligt att höra! Jag pluggar också till ssk, är färdig i Januari. Just nu känns det som om man aldrig kommer att känna sig klar! En fråga, tycker du att ortopeden är en bra avdelning att börja på? //ssk-student

    p.s en fin blogg förresten! :) D.s

    SvaraRadera
  2. Tack, vad snäll du är :) Vad kul att du läser till ssk :) Vet precis hur det känns i slutet, men jag kan trösta dig med att sista terminen kommer gå jättefort!
    Har du skrivit din C-uppsats?
    Vilken svår fråga, jag har ju jobbat som usk inom ortopedi tidigare vilket underlättar för mig en hel del nu. Men jo, jag kan nog tycka att det kan vara en bra avdelning att börja på. Försök att få jobb på en avdelning med elektiva vård, patienterna är oftast mer friska då :)

    SvaraRadera
  3. malin olofsson7 juli 2011 kl. 09:03

    Vad kul att du trivs och läste till rätt grej! =) visste väl att du skulle fixa det! =) Tror detta yrke passar dig som handen i handsken.
    Blir det någon ledighet för dig i sommar nu då??
    Kram

    SvaraRadera
  4. Världens finaste sjuksköterska!

    SvaraRadera
  5. Det känns verkligen toppen, tror det kommer passa mig bra :)
    Nää, ingen ledighet i sommar :( Men mitt vikariat går ut i mitten på augusti, så då kanske jag blir ofrivillit ledig ;) Då skulle man kunna åka på nån restrest etc :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Taack Emma :) Du är världens finaste usk. Och snart ssk :) Love you!

    SvaraRadera