fredag 8 juli 2011

REN

Har haft rena lyxveckan vad gäller arbetstider. Eller ja, det är väl en fråga av definition... Jag jobbar kväll idag, och det är ju alltid skönt med sovmorgon, inte lika skönt att komma hem vid 23:00, för att sedan gå upp 04:45 imorgon och jobba.


Varit ute på en powerwalk, lagt i en hårinpackning och lagt på en ansiktsmask. Nu ska jag snart hoppa in i duschen. Vardagslyx!


Ansiktsmasken är från REN och jag använder den även som peeling då man kan välja att gnugga bort den när den stelnat istället för att tvätta bort den med vatten. Ansiktsmasken är av fransk lera och avlägsnar överskottssebum, döda hudceller och orenheter samtidigt som den minskar porstorleken och gör huden len och fräsch. Den kan jag starkt rekomendera.


Nu när solen inte varit framme så mycket och färgen på benen bleknat brukar jag använda kastanjevatten. Jag tycker att brun utan sol lutar illa, är krånligt att få snyggt och dessutom färgar av sig. Kastanjevatten luktar inget, är lätt att applicera, det blir inga ränder och det färgar inte av sig,  Enda nackdelen är att det försvinner när man duschar.
Har man bråttom som jag hade idag kan man blanda ut kastanjevattnet med bodylotion, då går det jättefort att få ett snyggt och naturligt resultat.

1 kommentar: