onsdag 18 maj 2011

Inte min dag

Usch vilken hemsk dag det varit idag...
Först fick jag reda på att lägenheten vi ska flytta till den 27:e maj förmodligen inte är klar den 27:e maj utan den 1:a juni.
Det har bara varit en massa strul med denna lägenhet. Först skulle vi få den den 1:a april, och detta har hela tiden skjutits fram. Sedan skulle vi få den 1: maj, och sedan ytterligare ett datum senare.
Micke och jag har bokat flyttbil, vilket är svindyrt då vi måste ha bilen i två dygn då man inte kan lämna den i Malmö, utan måste köra tillbaka den till Örebro. Sen är pappa så snäll och har hyrt ett släp för att köra ner mina grejer från Stenungsund till Malmö samma datum som Micke och flyttar härifrån, dvs den 27:e. Mamma har tagit semester semester den dagen för att kunna hjälpa till och flytta.
Nu när vi helt plötsligt inte kan flytta in den 27:e är det inte bara Micke och jag som blir drabbade utan även min mamma och pappa... Till saken hör av vi inte ens skrivit på något hyreskontrakt ännu... Vi har sagt upp lägenheten här i Örebro till den 31 maj, så efter det har vi ingen adress överhuvudtaget... Börjar känna lite smått panik inför flytten...

Sen ringde jag av en slump mitt jobb, eftersom jag ska jobba natt i helgen. Nej, då hade de dubbelbokat helgen, så jag ska inte jobba... De pengarna hade jag räknat med i min ekonomi nu i slutet av maj... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH, det är INTE min dag idag... Får väl gå ut med lackväskan och ställa mig på gatan snart..... Speciellt om vi måste hyra en flyttbil till, till helgen efter 27:e maj.

HOPPAS HOPPAS HOPPAS att åtminstone ett rum är klart i lägenheten till den 27:e, så att vi bara kan ställa in alla grejer och sedan åka tillbaka till Örebro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar