onsdag 7 oktober 2009

Läkarbesök

Ringde till vårdcentralen idag då jag är såå trött på mina fula röda prickar jag haft sen i sommras, mina "myggbett"... Jag har dessutom de senaste veckorna kännt mig extremt trött..
Fick komma till doktorn samma dag. Och det var banne mig den bästa läkaren jag träffat, hon var trevlig, lyssnade på vad jag sa och tog sig tid och framförallt verkade hon tycka sitt jobb var roligt.
Jag fick antibiotika till prickarna, sen fick jag lämna blodprover för tröttheten.

Jag brukar ju oftast (läs alltid) vara missnöjd efter läkarbesök. Med all rätt anser jag mig kunna utrycka mig så, då jag själv har arbetat och arbetar och KOMMER arbeta inom sjukvården. Jag vill vara en bra förebild för sjukvården och kommer (säger jag nu) alltid vara trevlig vilket jag varit hittils. Jag älskar ju mitt jobb och vill bemöta mina patienter som uppsöker vården (och redan då antagligen har det jobbigt) med respekt, öppet sinne och ett glatt leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar