måndag 26 oktober 2009

Ganska lång dag

När jag lugnat ner mig efter mitt lilla utbrott efter bötesincidenten gick jag till skolan för att lära mig HLR. Vilket jag lärt mig typ 10 gånger innan, och det är inget jag njuter av. Man ska låtsas att man ringer till 112. Man ska alltså trycka på "knapparna" på papperstelefonen. 1 1 2 och sedan på den g r ö n a l u r e n.. SÅ meningslöst..
Det är jättebra att lära sig HLR, jag säger inget annat! Däremot kan man väl kanske disskutera pedagogiken samt det "exemplariska" utlärningssättet.. Nog om det.

Jag har ju varit på min praktikplats idag. Det kändes mycket bra! Tror jag kommer trivas där! Imorgon börjar jag 14:00, vilket är skönt, så man kan komma in i rutinerna lite på avdelningen då det alltid är lugnare på kvällen än på morgonen.

Just ja! Jag har varit hos Emelie idag och lagat köttbullar & potatismos och haft lite födelsedagsmys med min tokfina tös :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar