söndag 4 oktober 2009

Hästar

Jag SAKNAR verkligen att rida! Jag började rida när jag var 6 år, har haft egna hästar och det har under perioder varit mitt liv. Nu har jag inte ridit regelbundet på 6 år. Jag vill verkligen ta upp det igen!!! Det känns som ett stort hål utan hästarna.
Det känns tyvärr lite svårt att göra det här i Örebro. Jag har för det första ingen bil. Och ut på landet brukar det ju inte gå bussar. Så det första problemet är ju att kunna ta sig någonstans. Sen är det självklart en kostnadsfråga! Det är dyrt att rida. Och i "vilken form" skulle jag rida? Foderhäst, ridskola? Ridskola har alltid känns väldigt uteslutet innan, men nu har jag tappat en hel del, så det skulle faktiskt funka känner jag! Men, det finns ju tyvärr en hel del men...

3 kommentarer:

  1. Rid på flodhästar!

    SvaraRadera
  2. Ja, för dem är enklare att få tag på!

    SvaraRadera
  3. och jag saknar verkligen dig. hade behövt dig nu jess! <3

    SvaraRadera