söndag 17 april 2016

Bra helg

Jag har jobbat hela helgen men ändå hunnit med andra saker, något jag aldrig hunnit med när jag jobbade i Lund. I lördags innan jobbet var Jenny, Rickard, Jack och Tim här och hälsade på. De körde en weekend i Malmö och då fick vi tillfälle att hänga en förmiddag - himla trevligt!

Det har varit en lugn helg på jobbet, skönt att kunna ha det så ibland också, och hinna "andas" lite mellan patienterna och kunna pyssla med lite annat, som att rensa och slänga osv.

Idag var tanken att Mikael och jag skulle få lite egentid med varandra och gå på bio, bara vi två, men det fanns inga bra biofilmer i rimlig tid, så vi hoppade det. Här i Malmö börjar bion oftast efter 21, gärna typ 21:30, och filmen kommer ju aldrig igång på en gång, det är ju alltid reklam innan och sedan är ju filmen minst 1,5 timma och då är klockan minst 23 och det känns så sent att komma hem efter 23.. Det får bli en annan kväll helt enkelt.

Olle håller på att lära sig att gå och har gått som mest 7 steg idag, men oftast är det 3-4 steg han tar innan han kastar sig i famnen på en. Nils började att gå när han var 10 månader och Olle nu vid 11 månader. Jag kan inte riktigt förstå att han blir ett år på söndag..

Bild från i fredagsmorse.

1 kommentar:

  1. Tack för lunchen och besöket. Det var himla trevligt och vi bjuder gärna igen i sommar!!

    Och heja Olle, han går nog innan 1-årsdagen tror jag!

    Kram

    SvaraRadera