måndag 18 augusti 2014

Regn

Igår regnade det verkligen hela dagen. På förmiddagen tyckte jag att det var rätt skönt att det regnade, så att man "slapp"att gå ut. Jag fick storslagna planer för dagen; jag skulle baka kanelbullar. Men jag vet inte, jag tappade liksom lusten att baka. Framåt eftermiddagen var både Nils och jag så rastlösa så vi tog på oss regnkläder och stövlar och gick ut i regnet. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur?

Nils ville först inte gå ut, men så fort han kom ut och han insåg att han faktiskt fick plaska och stampa i alla vattenpölar. Han sken upp som en sol och gick i precis varenda vattenpöl han hittade.

"Vaa? FÅR jag gå i vattenpölarna?!"

Nils hittade en stor gren som han absolut skulle släpa med sig in i parken. Han kallade visserligen grenen för pinne, men spelar ju mindre roll.

Plask plask.





1 kommentar: